dilluns, 19 de gener del 2015

P4 EXPERIMENTEM I FEM NEU



Els alumnes de P4C un dia van tenir una idea per realitzar aquest experiment:
Joan: Vaig anar a esquiar en una muntanya que es diu Masella
Arnau: jo vaig anar a la muntanya a tocar la neu
Marta: jo vaig anar a vall de Núria i em vaig caure molt
Noa: jo no he vist la neu mai
Berta, Dani, Ainara, Maria X: jo tampoc
Martí: podríem fer neu de veritat però per saber fer-la hauríem de veure-la primer
Noa: podríem pujar al cel amb un avió i agafar la neu
Martí: Hi ha muntanyes on no hi neva
David: podem anar al Pol Nord i agafar una mica de neu i posar-la en un taper
Martina: no perquè es desfarà
Noa: no perquè la posem a la nevera
Martí: si així agafem una mica de neu de veritat i podem veure com és i fer-la igual
Núria Sol: és molt difícil perquè estaríem molts dies viatjant
Mestra: com creieu que es fa la neu de veritat?
Maria T:amb aigua freda i gel
Biel L: amb una barita màgica
Mitjançant aquesta conversa van dir de fer neu, ja que alguns nens i nenes no l'han vista mai i a tots els hi va agradar la idea de crear neu màgica amb només dos ingredients. Aleshores els hi vam proposar als altres P4 si volien afegir-se a realitzar aquest experiment i com no, van dir que sí!.
Tot seguit ells mateixos van crear la neu i després van experimentar i jugar amb ella.
Conversa després de realitzar l'experiment
Mestra: Què heu sentit quan heu tocat la neu?
Ainara: que estava molt freda
Berta: que feia una mica de soroll
David: i estava viscós
Joan: estava tova
Berta: la neu era fineta
Núria: el que més m'ha agradat és fer muntanyes
Arlet: fer boletes
Marc: a mi també
Maria: a mi el que més m'ha agradat és fer la neu i aixafar-la
Joan: Jo he fet la massa de la pizza
Ainara: a mi m'ha agradat jugar amb la neu
Martí: però si no fas la neu no pot jugar. La neu de veritat es fa amb aigua
Noa, Queralt i Martina: doncs a mi el que més m'ha agradat és fer la neu perquè no sabia que amb crema i bicarbonat es pogués fer neu com si fos de veritat
Arnau: és màgia
Maria: jo m'estaria tota la tarda jugant amb la neu, m'agrada molt
Tots: i jo
A continuació us mostrem un recull de les imatges i dues cites cèlebres per reflexionar sobre la importància de dur a terme activitats espontànies i experimentals, les quals sorgeixen dels interessos dels infants.
 “ Camina cap al futur, obrint noves portes i provant coses noves, sigues curiós, perquè la curiositat sempre ens condueix a nous camins” Walt Disney
 “ Lo que oyes lo olvidas, lo que ves lo recuerdas, lo que haces lo aprendes” Proverbio Chino.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...