TITOL:
__AVET___________________________________________
ON L’HEM VIST

Al Parc de l'Estació de Caldes de Montbui.
ORIGEN DE L’ARBRE: Centre i sud d'Europa
CARACTERÍSTIQUES
DE L’ARBRE
Arbre de fulles perennes (no cauen a la tardor), El tronc té una escorça llisa (no gaire rugosa) i de color marró.Les fulles són allargades (en forma d'agulla); fan 3-4 cm de longitud i 3-4 mm d'amplada. Per davant són de color verd brillant i pel darrera tenen dues ratlles blanques. Pot arribar a fer 50 metres d'alçada. La part de dalt és cònica.
ALTRES
INFORMACIONS-CURIOSITATS
La seva fusta és utilitzada per fer mobles, bigues i per fabricar paper.
De les fulles i la fusta s'extreu l'oli de trementina, emprat en medicina; de l'escorça s'extreu la trementina, emprada per a la fabricació de pintures i vernissos.
De les fulles i la fusta s'extreu l'oli de trementina, emprat en medicina; de l'escorça s'extreu la trementina, emprada per a la fabricació de pintures i vernissos.
Hem anat al Parc de l'Estació a veure l'avet, tocar-lo, calcar-ne l'escorça i dibuixar-lo. A l'aula el resseguim del color que és i el pintem.
Mirem les arrels de la planta de la classe, preguntem si creiem que les plantes, igual que l'avet que vam veure tenen arrels. Uns quants creiem que no i uns quants que sí. Preguntem per a què serveixen les arrels. Alguns nens i nenes diuen per no caure, altres per menjar. Tornem a preguntar si totes les plantes i arbres tenen arrels. Tots diem que sí.
Ara toca vivenciar per a què serveixen les arrels...
Volem fer un avet gegant, com que avui hem vist les arrels, les farem en volum. Com les podem fer? Entre tots decidim que les farem amb paper recargolat per tal que ens surtin "xurros". Creem tres grups de treball:
Grup 1: Farà els xurros.
Grup 2: Enganxarà les arrels alpaper d'envalar.
Grup 3: Pintarà les arrels de color marró i farà la sorra.
Treballem.
Creem avets amb plastilina.

Parlem del tronc i l'escorça. Parlem també de les propietats de l'escorça: sura, pesa, es trenca? Per saber si sura, agafem taps de suro (fets amb l'escorça de l'alzina) i fem vaixells. Els posem dins de bols amb aigua i mirem si suren.
Fem el tronc: Mirem un conte que ens parla dels boscos i toquem les diferents escorces. Amb les que nosaltres vam calcar de l'Avet del Parc de l'Estació fem el tronc i li afegim les branques. A més, hi afegim l'aigua i els minerals que absorbeixen les arrels per tal d'alimentar l'arbre.
Parlem de les fulles. Toquem i observem les que hem portat a la classe, En fem per el nostre Avet amb paper de seda i les enganxem amb cola. Fem dos grups de treball i ens intercanviem les tasques.
Expliquem el conte del Petit Avet i a música l'instrumentalitzam.
DSCN8034 from Escola Pia 2 on Vimeo.
A psico, aprofitem que ja sabem fer postures de yoga per fer l'arbre. És una mica complicat perquè perdem l'equilibri, doncs farem el bosc! Entre tos ens podem ajudar a no caure.
Ja el tenim acabat!

Mirem les arrels de la planta de la classe, preguntem si creiem que les plantes, igual que l'avet que vam veure tenen arrels. Uns quants creiem que no i uns quants que sí. Preguntem per a què serveixen les arrels. Alguns nens i nenes diuen per no caure, altres per menjar. Tornem a preguntar si totes les plantes i arbres tenen arrels. Tots diem que sí.
Ara toca vivenciar per a què serveixen les arrels...

Volem fer un avet gegant, com que avui hem vist les arrels, les farem en volum. Com les podem fer? Entre tots decidim que les farem amb paper recargolat per tal que ens surtin "xurros". Creem tres grups de treball:
Grup 1: Farà els xurros.
Grup 2: Enganxarà les arrels alpaper d'envalar.
Grup 3: Pintarà les arrels de color marró i farà la sorra.
Treballem.

Creem avets amb plastilina.

Parlem del tronc i l'escorça. Parlem també de les propietats de l'escorça: sura, pesa, es trenca? Per saber si sura, agafem taps de suro (fets amb l'escorça de l'alzina) i fem vaixells. Els posem dins de bols amb aigua i mirem si suren.

Fem el tronc: Mirem un conte que ens parla dels boscos i toquem les diferents escorces. Amb les que nosaltres vam calcar de l'Avet del Parc de l'Estació fem el tronc i li afegim les branques. A més, hi afegim l'aigua i els minerals que absorbeixen les arrels per tal d'alimentar l'arbre.

Parlem de les fulles. Toquem i observem les que hem portat a la classe, En fem per el nostre Avet amb paper de seda i les enganxem amb cola. Fem dos grups de treball i ens intercanviem les tasques.

Expliquem el conte del Petit Avet i a música l'instrumentalitzam.
DSCN8034 from Escola Pia 2 on Vimeo.
A psico, aprofitem que ja sabem fer postures de yoga per fer l'arbre. És una mica complicat perquè perdem l'equilibri, doncs farem el bosc! Entre tos ens podem ajudar a no caure.

Ja el tenim acabat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada