TITOL: ALZINA
ORIGEN DE L’ARBRE: PAÏSOS MEDITERRANIS
CARACTERÍSTIQUES
DE L’ARBRE
<
|
ALTRES
INFORMACIONS-CURIOSITATS
Les glans són molt
apreciades com a aliment dels porcs. La fusta és utilitzada per a la construcció i per la fabricació d'eines. També s'utilitza per fer carbó vegetal. A Catalunya hi ha 2 varietats d'alzines: l'alzina de fulla llarga (Quercus ilex subsp. ilex) i l'alzina de fulla curta o carrasca (Quercus ilex subsp. rotundifolia). També hi ha el garric (Quercus coccifera) que presenta forma d'arbust amb les fulles i les cúpules de les glans punxents. Un altre arbre similar és l'alzina surera (Quercus suber) de l'escorça del qual s'extreu el suro. |
PROCÉS
Fer un
dibuix al natural de l’arbre de cada classe i pintar-lo.
També calcarem
l’escorça de cada arbre corresponent per després posar-ho
al arbre conjunt.
|
Els hi
preguntem què sabem dels arbres, en concret de les alzines,
dels avets o dels
pins i els infants ho anoten.
|
Explicar un
conte corresponent a cada arbre
Cadascú farà un a alzina amb plastilina i en farem una exposició.
|
Anglès:
Explicar un
conte sobre un arbre.
|
Iniciem la
fase què volem saber? Agafem una planta per classe,
l’observem amb lupes,
l’olorem, la toquem i després els hi formulen
la següent pregunta: per on
mengen els arbres?, per què els arbres estan de peus?,
entre d’altres.
|
Fem
experimentació amb les arrels. Per imitar com obtenen els arbres el aliment
farem que les canyetes siguin les arrels i els sucs seran els minerals i
aigua que
hi ha en el terra.
|
Fem
experimentació sobre les propietats de l’escorça: sura o no sura?
Un dels
material que surt de l’escorça es del suro i cada nen portarà un tap de suro
i
construirà un vaixell i amb cubells d’aigua farem l’experiment.
|
Fem
experimentació amb fulles de cada arbre.
Estamparem
les fulles amb pintura.
|
Dediquem a
fer el mural al passadís (arrels)
|
A música,
instrumentalitzem el conte explicat anteriorment.
|
A
psicomotricitat, fem un joc anomenat fem d’arbres i de bosc. Per finalitzar
la sessió,
fem ioga: la postura de l’arbre. Primer la farem de forma
individual i després de forma
grupal, de manera que formem un bosc.
Visualització:
El bosc ( ets un arbre i necessites molta claror (sol) i les fulles...)
|
VÍDEOS/FOTOS
INVESTIGADORS
INVESTIGUEM I APRENEM MOLTES COSES DE LES ALZINES... |
TOTS JUNTS CONSTRUÏM UNA ALZINA... |
I AQUÍ TENIM L'ALZINA ACABADA!! |
A psicomotricitat les alzines intenten fer un arbre alzina amb blocs d'escuma i les arrels amb cordes. També, fem un joc de modelar un arbre amb el propi cos i amb parelles i al final de la sessió fem exercicis de relaxació.
AQUÍ TENIU UNA EXPOSICIÓ D'ALZINES FETES AMB PLASTILINA. |
FEM UN EXPERIMENT AMB CANYETES REPRESENTANT L'ALIMENTACIÓ DE LES ALZINES... |
EXPERIMENT AMB SURO DE L'ALZINA SURERA....CONSTRUÏM UN VAIXELL AMB TAPS DE SURO |
MUSICA: INSTRUMENTALITZEM EL CONTE DE LES ALZINES |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada